tirsdag 6. november 2012

Litt vev....

Husker jo ikke på at jeg skal skrive blogg....... så her kommer noen bilder av det jeg har drevet litt med dette året; i februar begynte jeg på  vevkurs på Heimskringla. For mange år siden hadde jeg ett år på vev, og siden livet har gått den veien det har så ville jeg prøve å ta opp dette med vev igjen.

Veven er for meg balsam, den tar litt energi men gir så uendelig mye. Kan gå dager eller uker, men når jeg så kan sette meg i veven er det som å gå inn i en annen verden med ro, glede , tid for ettertanke og ikke minst det kreative. Senere skal jeg viser dere bilde av Lilleguri som har flyttet inn hos meg, men skal først få på renning..





Ripsløpere, det ble noen meter ....den første løperen ble gitt i 2 x 70- års presang, var veldig hyggelig å kunne gi noe jeg selv hadde laget :)









Sommerens prosjekt ble Halvdreiel, bomull i renning og lin i innslag. For førte gang på over 20 år laget jeg mitt eget mønster og lekte meg i veven.... det blir det mer av :)


1 kommentar:

  1. Og den flotte løperen ligger og pryder spisestuebordet, igjen tusen takk!

    SvarSlett